xRazorbladeKiss

Alla inlägg den 14 september 2009

Av P0RRiS - 14 september 2009 17:00

                      The Rasmus 1  
Idag fick jag en känsla av att jag ville blogga om The Rasmus. Så här kommer dagens inlägg, och det blir om just The Rasmus.

Vad jag kan om The Rasmus utantills...
Är att bandet skapades 1994 i Finland, och har haft olika bandnamn innan de beslutade sig för att heta just The Rasmus. Vilket trummisen Aki Hakala påstått betyder ''Frihet''. Annat har man hört från Eero Heinonen är det en kombination av ''trash'' och ''mosh''. Då de inte visste att Rasmus är ett svenskt killnamn. Frontmannen Lauri Ylönen säger att de spelar något de kallar ''Dödspop''. Annars kanske man anser dem tillhöra genren Rock. Deras senaste skiva ''Black Roses'' släpptes 2009 och har efter det varit i Sverige i Januari och spelade 2 konserter. Den ena i Stockholm den 22.a och den andra i Göteborg den 24.de. Då de bland annat börjde med singeln Living in a world without you.
Men i Sverige slog de igenom 2003 med låten In the shadows. Till den låten har det gjorts 3 olika videos. Lauri har även samarbetat med Ville Valo och Apocalyptica och gjort låten Bittersweet.

Min åsikt om The Rasmus...
Själv har jag lyssnat och gillat dem i fler år än jag kommer ihåg och tycker fortfarande att de är ett väldigt bra band. Jag tröttnar inte att lyssna på deras musik och kommer nog inte att göra det på några år framåt heller. Tillsammans med en kompis såg jag dem live i Göteborg detta året. Väldigt bra lät det och det höll hög status. Låtvalen tyckte jag var bra, eftersom jag hade hoppats på att de skulle köra In the shadows, Guilty, The fight, F-f-f-falling & Chill. Vilket de gjorde också vilket såg till att jag gillade det ännu mer. Enligt mig för de MVG i betyg och rekommenderar de som inte hört The Rasmus att lyssna på dem. Sök på youtube och välj någon låt där. The Rasmus är ett bra band och rekommenderas till dem som lyssnar på Rock.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej o Hopp!
Min Musikblogg,
Jag bestämmer vad ni ska få läsa här.
Men efter ett tag, kan ni själva leta upp vad ni vill läsa om. Ha det så trevlans så länge. (:

Omröstning

Vill ni kunna bestämma vad jag ska skriva om ca. en gång i veckan? (:
 Ja det vore kul!
 Nej du får själv bestämma!
 Kanske beror nog på.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards