xRazorbladeKiss

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2009

Kiss.

Av P0RRiS - 9 oktober 2009 22:45

  
Kiss har tydligen släppt en ny skiva, "Sonic Boom". Vilket jag aldrig hade fått reda på om jag inte sett det på Spotify. Så Kiss är back on track igen kan man säga då? För jag trodde personligen inte att man skulle få höra mer från dem. De enda låtarna jag hört med dem är "I was made for lovin you", "Strutter" & "Heaven's on fire." Men min pappa är ett fan till dem och jag har köpt en tröja med dem till han. Trots det vet jag inte mycket om dem, förutom då pappa säger att de är ett av världens bästa band någonsin. Jag ba: Yea yea right. Ärligt talat kom det som en liten chock för mig att Kiss släppt ny skiva. Jag ser ju dem som "gamla" och förväntar mig inte att det ska komma något nytt från dem. Men det var samma sak med Europe & Bon Jovi. Även om de är gamla komme de med något nytt. Får väl sluta döma efter att de är gamla.
Citat: "Så sent som i fjol sa Gene Simmons att Kiss inte skulle ge ut fler skivor förrän folk slutade att ladda ner musik olagligt. Genom att inleda ett samarbete med jätte­kedjan Walmart har Gene förvissat sig om att de kommer att sälja hundratusentals skivor den här gången också. Eller så har bandet insett att de inte behöver en storsäljare lika mycket som en officiell anledning att åka på turné."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av P0RRiS - 12 oktober 2009 21:11

Death metal, på svenska dödsmetall, är en extrem typ av Heavy Metal och är influerad av Trash Metal. Enligt många anses namnet komma ifrån bandet Death, ett av de första banden inom genren. Bandets sångare, Chuck Schuldiner, anses vara en av genrens ...

Av P0RRiS - 11 oktober 2009 22:14


    E.M.D. (Erik, Mattias, Danny) är en svensk trio bestående av före detta Idol-deltagarna Erik Segerstedt (Idol 2006), Mattias Andréasson (Idol 2007) och Danny Saucedo (Idol 2006). E.M.D. släppte sin första singel med coverlåten All for Love de...

Av P0RRiS - 10 oktober 2009 23:12

Detta är väl en låt de flesta har hört antar jag? :) Klart en gammal 80-tals klassiker som nästan alltid fastnar på huvudet efter man hört den. En känd cover på den är Children of Bodoms. Nu har ni orginalet framför er nu, oroa er inte ...

Av P0RRiS - 8 oktober 2009 21:54

Är riktigt trött nu, ska ha prov imorgon och kan inte krypa till sängen än. Så det får bli månadens Lyrics idag. ._.   She work it girl, she work the poleShe break it down, she take it lowShe's fine as hell, she's about the doughDoing her thing r...

Av P0RRiS - 7 oktober 2009 19:37


   Dålig kvalité på bilden kanske men ja ja, det är min Spotifylista i alla fall. Och det är just Spotify dagens inlägg kommer handla om. :)Spotify kan vara svårt att få då man kan behöva "invites" alltså att man blir inbjuden. Det finns folk som del...

Presentation


Hej o Hopp!
Min Musikblogg,
Jag bestämmer vad ni ska få läsa här.
Men efter ett tag, kan ni själva leta upp vad ni vill läsa om. Ha det så trevlans så länge. (:

Omröstning

Vill ni kunna bestämma vad jag ska skriva om ca. en gång i veckan? (:
 Ja det vore kul!
 Nej du får själv bestämma!
 Kanske beror nog på.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards