xRazorbladeKiss

Alla inlägg den 13 september 2009

Av P0RRiS - 13 september 2009 19:10

Detta är mitt första inlägg on den här bloggen. Ursäkta för det men men. ^^ Öh...ja jag har gjort en video idag. Första någonsin jag har gjort med Lyrics. Blev rätt bra och jag är nöjd. Fast WMM dampade ett tag och jag trodde inte den skulle publicera videon först. För mitt WMM är hel skumt. o: Men det gick bra i alla fall. (Y) Hur som helst så får detta bli min Musikblogg.
Skulle ni vara intresserade av mitt andra liv får ni kolla på min andra blogg.
www.viilevalos.devote.se
(:

Nu börjar vi seriöst i alla fall med att Hissa och Dissa Musik.

Jag vill Hissa Bra kvalité på Musiken på Youtube.
Nu tar vi som exempel ''Hero - Enrique Iglesias.'' Om man kollar efter Original versionen på den låten. Hittar man oftast bara en massa remixer på den och en massa med urdålig kvalité och lustiga språk. Det är så tråkigt att de flesta lägger ut sånt, visst vissa kanske tycker sånt är bra men det gör inte jag. För jag tycker original versionen är mycket bättre. Så hittade jag Originalet med bra kvalité och det tyckte jag var otroligt kul att någon enda vettig människa hade lagt ut den ''ren''. Det är säkert den bland 100 andra som är oremixad.
Varför jag nu vill Hissa bra kvalité på musik från Youtube? Jo det är för att det är mycket roligare att lyssna på musik då. Man orkar ju inte lyssna på sånt som skränar och låter hur dåligt som helst. Om man då till exempel har hört en bra låt på Radion och sen får höra vad den heter. Nu säger vi T.ex
''Losing you - Dead By April'' kanske man söker på den på Youtube för att kunna lyssna på den fler gånger. Sen hittar man bara den i en massa lustiga remixer eller som folk spelat in live eller från radion. När man kanske hellre vill höra den riktiga i bra Kvalité. Då är det ju kul om det finns folk som lägger ut ''originalet'' på youtube så de som kanske bara gillar originalet kan lyssna på den. Folk som gör det. Keep on!

Jag vill Dissa Folk som ''väljer ut'' musik.
Ibland händer det att folk slutar vara vänner för de lyssnar på olika sorters musik eller band. Eller blir någon utstött eftersom hon/han lyssnar på ''fel'' sorts musik. Som ett förslag nu, så säger vi att Felicia och Anton (Inga verkliga personer nu) är bästa vänner. Felicia gillar Jonas Brothers och Anton lyssnar på Misfits. Plötsligt får Felicia nya vänner som lyssnar på Jonas Brothers de också. Men nu får inte Anton vara med eftersom han lyssnar på Misfits.
Det är fel av de personerna som gör så att döma ut folk efter vad de lyssnar på. Eftersom man borde få lyssna på vad de vill utan att folk ska säga något. Låt folk lyssna på vad de vill! Det har de rätt till. Jag dissar verkligen folk som inte vill ha folk som vänner om de inte lyssnar på samma sorts musik som dem.

Original versionen av Hero - Enrique Iglesias
http://www.youtube.com/watch?v=3gAJWGYRHVU

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej o Hopp!
Min Musikblogg,
Jag bestämmer vad ni ska få läsa här.
Men efter ett tag, kan ni själva leta upp vad ni vill läsa om. Ha det så trevlans så länge. (:

Omröstning

Vill ni kunna bestämma vad jag ska skriva om ca. en gång i veckan? (:
 Ja det vore kul!
 Nej du får själv bestämma!
 Kanske beror nog på.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards