xRazorbladeKiss

Alla inlägg under september 2009

Av P0RRiS - 30 september 2009 16:20

13.de. Första inlägget på bloggen.
Skrev: Hiss bra kvalité på Youtube saker, Diss folk som ”väljer” musik.

14.de. Nu fick The Rasmus sin stund.
Skrev: Vad jag kunde om dem och mina åsikter.

15.de. Hultsfredfestivalen lyfts fram.
Skrev: Info om dem, och stora band/artister som varit där.

16.de. Intervju med Ville Valo <3
Skrev: Tog från en sida, där de hade gjort en intervju med honom.

17.de. Rix top 6 klockan 6.
Skrev: Valde ut låtarna som fanns på listan, lyssnade och kommenterade.

18.de. Stressig dag, Genren Rock.
Skrev: Info om genren och grenarna till den.

19.de. Daughtry – No Suprise.
Skrev: Texten till låten, eftersom det faktiskt är en bra låt.

20.de. Ut till folket om Emo!
Skrev: Info om vad Emo egentligen är så folk får veta det.

21.a. Musiksidor tips.
Skrev: Länkar till olika musiksidor som jag tycker är bra.

22.a. Deppmusik.
Skrev: Tips på låtar man kan deppa till och rekommendationer.

23.de. 10 senaste spelade låtarna.
Skrev: La ut listan på de 10 senaste spelade låtarna på Rix fm som det var då.

24.de. Egen musiklista/nalle
Skrev: Var man kunde göra egen musiklista, sen bäddade man in min lista.

25.de. HIM på Hultsfred 08
Skrev: La ut ett video klipp från då de var där och skrev lite under.

26.e. Idol 2009 är igång.
Skrev: Vad jag tyckte om det och jämförde lite.

27.de. Michael Jackson Tribut i Stockholm.
Skrev: La upp den officiella videon och skrev lite under.

28.de. Melodifestivalen, ESC 2009.
Skrev: Mina åsikter om det, och vad jag tyckte var fel med detta års bidrag.

29.de. Tokio Hotel.
Skrev: Uppdatering om vad som hänt, händer när det gäller Tokio Hotel.

30.de. September bloggandet.
Skrev: La ut detta inlägg. :)

Av P0RRiS - 29 september 2009 17:00

  
Alla har säkert i alla fall hört talas om Tokio Hotel? De skulle ju kommit hit till Sverige förra året, men Bill blev sjuk och allt ställdes in. Nu ska de tydligen komma till Sverige i början av nästa år. För alla Th fans. Håll utkik! Bill har ju som på bilden, skaffat Dreads, Gustav har färgat håret svart och Tom skaffat flätor. Men nu på har Bill dumpat dreadsen och skaffat sig Tuppkam tydligen. Sen har de ju kommit/kommer ut med ett nytt album iår också. Automatic. Några låtar kan man lyssna på nu. Automatic, Automatisch, Humanoid & Noise. Är ni intresserade så sök på youtube, så hittar ni nog dem. ;)
Detta var bara en kort uppdatering om Tokio Hotel som jag har hört från min kompis. Skulle ni vilja veta mer, sök på det då. Google, Youtube osv. Ni kommer säkert få läsa mer om dem, någon annan gång. Har det så gött. (:

Av P0RRiS - 28 september 2009 19:46

Visst detta är lite efter, men det är bara för att min blogg föddes ett bra tag efter melodifestivalen o ESC detta året. Men vad är det för fel på svenska folket? Hur nöt de ens rösta på La Voix så att den vann och skämde ut Sverige totalt inför Europa!? Jag fattar inte det. Det är väl inte ens någon som gillar den? (Ni som faktiskt gillar den, ta inte till er detta och sluta läs nu i så fall.) Som sagt så fattar jag inte hur den kunde vinna. Det gick ju inte ens bra sen i ESC. Jag kan inte hjälpa det, men jag blir så upprörd när jag tänker på den eller ens hör den. Herre gud, SKÄRP ER SVENSKAR! Det fanns många andra låtar som var långt mycket bättre som kunde vunnit. Hade det blivit någon annan än La Voix så hade det kanske gått bättre, vem vet? Att sen Snälla Snälla, kom på ANDRA plats är ju fan nästan värre. Seriöst, den är hur sjuk som helst och att den kom så bra är utom mitt förstånd. Hade jag själv fått välja vem som skulle vunnit så tycker jag nästan H.E.A.T - 1000 Miles. Det är en sån låt som livar upp hela melodifestivalen.
Det är ju inte heller många "rockiga" låtar med heller. Mest schlager och det blir bara tråkigt i längden, om allt ska låta likadant. När The Poodles var med, nått år, kom de också till final. Och de hade samma "rockiga" stilen som H.E.A.T Så mer Rock i Melodifestvalen FTW! Ingen Opera mer tack, detta var ju andra gången vi deltog med Opera, och som sist så gick det åt skogen. Skippa det igen tack. Satsa kanske på något som är lite mer Rock? Kolla på Lordi för några år sen. De körde Rock och de vann hela ESC. Bara för de hade en annan sorts stil till resten av deltagarna. Keep on like that! (Y)

Detta var bara min åsikt, håller ni inte med? Kommentera i så fall, vad Du tycker!

Av P0RRiS - 27 september 2009 19:13


Detta är en video värd att kolla på om man gillade Michael Jackson, även om man inte gjorde det så är det väldigt coolt. Den visar när en hel hög med folk i Stockholm dansar till hans låt Beat it. Vilket tycker jag är ett väldigt bra sätt att hedra honom på. Jag har aldrig varit förtjust i Michael Jackson, men detta är otroligt, från min sida. Att folk sen utför det är ännu ballare. Kolla i alla fall på den. Högsta betyg från min sida. ;)

Av P0RRiS - 26 september 2009 15:10

  
Jepp, detta inlägget kanske kommer lite efter men i alla fall. ;) Idol 2009 har ju dragit igång då. Och detta är första året då jag faktiskt kollar på det. Det är nästan så jag beundrar alla som söker dit. Eftersom jag aldrig skulle nytit att ens åka dit och sjunga för några. Då jag är mycket väl medveten om hur dåligt jag egentligen sjunger. Så alla ni som söker dit, även om ni kanske inte sjunger bäst, så här har ni ett fan! För mig har de också en ny jury. Ni kansked vet vad de heter, men jag kommer bara ihåg Anders Bagge, Laila Bagge och Andreas något, tror jag att det var.
Men hur som helst. Idol är ju rätt populärt. Man kanske skrattar åt någon som sjunger väldigt dåligt eller ser rent ut sagt dum ut. Eller så kanske sjunger någon jättebra och man håller tummarna för att de ska gå bra för den här personen. Det kommer ju också en utklädd "kändis" och sjunger för juryn. Det är nog det jag gillar bäst. Jag skrattar alltid så jag håller på att dö. xD Att de ens går på det är roligt.
Sen brukar jag ibland inte hålla med juryn. De kanske tycker någon sjunger jättebra medan jag tycker den personen suger på att sjunga eller tvärtom. Så hur många skulle egentligen inte vilja byta plats med juryn och själva kunna sitta där och döma folk? Det hade jag personligen gärna gjort. Sen när det har valts ut folk och de ska kämpa om att bli årets Idol det är nog något av det bästa också. De har ju olika teman sen också, det är väldigt coolt. Så jag kan bara säga detta nu. Kämpa ni som är med i Idol i år. Den som vinner får en...teckning av mig!
Må bäste man/kvinna vinna. :)

Av P0RRiS - 25 september 2009 12:38


Jag kan bara säga att jag kan aldrig titta på något av klippen från när HIM var på Hultsfred 13/6 - 08 utan att börja gråta. Herre gud vad jag saknar det och dem! Jag var där och såg dem, längst fram stod jag och det var helt underbart. Men nu har ju tiden gått och det var ju ett över ett år sen. Det är inte klokt hur mycket jag vill tillbaka dit. Nu väntar jag bara på att HIM ska komma tillbaka till Sverige så jag kan se dem igen. Sen längtar jag också tills deras nya album kommer ut nästa år.

Just detta klippet får mig att skratta också. Där i slutet överdriver Ville aningen och det låter hel skumt. x) Kärlek åå dem för de är det bästa som hänt mig <3

Av P0RRiS - 24 september 2009 13:12


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com


Söt liten nalle som spelar den musiken som jag vill lyssna på. Vill ni göra en egen? Gå då in på www.mixpod.com och gör er egna lista och sen kan ni välja sjäv vilken figur ni vill ha som spelar er musik. Jag ville ha en nalle :3

Av P0RRiS - 23 september 2009 19:55

Jag har verkligen inget att skriva idag och jag orkar inte sitta och tänka på detta mer nu. Eftersom jag är sjuk så är det ännu jobbigare. Men här har ni i alla fall de 10 senaste spelade låtarna som det är ut just nu. Ingen kommentar eller länk idag. Tyvärr :/

19:58 Lars Winnerbäck - Jag Får Liksom Ingen Ordning

19:55 Bruce Springsteen - Streets Of Philadelphia

19:51 Nickelback - Gotta Be Somebody

19:47 Alcazar - Not A Sinner Nor A Saint

19:43 Takida - The Things We Owe

19:38 Enrique Iglesias - Do You Know (the Ping Pong Song)

19:35 Milow - Ayo Technology

19:26 Bon Jovi - It's My Life

19:23 Pixie Lott - Mama Do

19:18 Lady Ga Ga - Pokerface

Presentation


Hej o Hopp!
Min Musikblogg,
Jag bestämmer vad ni ska få läsa här.
Men efter ett tag, kan ni själva leta upp vad ni vill läsa om. Ha det så trevlans så länge. (:

Omröstning

Vill ni kunna bestämma vad jag ska skriva om ca. en gång i veckan? (:
 Ja det vore kul!
 Nej du får själv bestämma!
 Kanske beror nog på.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards